Hi! Anyone has spliced Courant phoenix?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dile que debe dejar de joder. Yo se que en Argentina el cambio a dolares no te da para nada, pero por lo dificil que es hacer un splice en pheonix, yo lo hago con hilo y aguja.You are right! But is for a friend who ask me if I can splice it for him

Have you got the instructions for this splice?Another option is to just use the cover, full length bury between the eyes with gradual tapers
View attachment 97901

Después de varias pruebas de splices no del todo satisfactorias voy a usar hilo y aguja!! La costura que tan larga debe ser? 5 veces el diámetro del cordino?Dile que debe dejar de joder. Yo se que en Argentina el cambio a dolares no te da para nada, pero por lo dificil que es hacer un splice en pheonix, yo lo hago con hilo y aguja.
Depende en el hilo. Hay una conversación medio larga sobre este sujeto aquí...Después de varias pruebas de splices no del todo satisfactorias voy a usar hilo y aguja!! La costura que tan larga debe ser? 5 veces el diámetro del cordino?
www.practical-sailor.com
I think for hitch cords the best splice is BrummellHi! Anyone has spliced Courant phoenix?
When a cord is has a core that is good for that it's nice, but I think that Pheonix is parallel core. There isn't a way to brummel lock such a cord. That only works in Icetail, HRC, Beeline, and other such constructions.I think for hitch cords the best splice is Brummell